Aby monitorować ruch na swojej stronie i kontrolować aktywność jej użytkowników, wcale nie potrzebujesz drogich i bardzo wyrafinowanych narzędzi. W tym celu świetnie sprawdza się Google Analytics, które jest darmowe, intuicyjne i proste w obsłudze. Dowiedz się, jak działa to narzędzie i jak można je wykorzystać.

Monitorowanie ruchu na stronie – dlaczego warto?

Stosujesz płatne reklamy i chcesz wiedzieć, czy przekładają się na zwiększoną liczbę odsłon witryny? Jesteś ciekawy w jaki sposób użytkownicy trafiają na Twoją stronę i jak się po niej poruszają? Martwi Cię, że prowadzone działania nie przekładają się na zwiększenie współczynnika konwersji? W każdym z tych przypadków przyda się monitorowanie ruchu na stronie. Jest to sposób na uzyskanie niezwykle cennych informacji na temat użytkowników Twojej witryny – dotyczących ich zachowań, preferencji czy oczekiwań. W efekcie można:

  • lepiej poznać swoją grupę docelową,
  • dostosować samą stronę i prowadzone działania marketingowe do jej wymagań,
  • wdrożyć skuteczniejsze targetowanie reklam,
  • zweryfikować skuteczność prowadzonych działań marketingowych,
  • zwiększyć ruch na stronie i pozyskać nowych klientów.

Narzędzia do monitorowania ruchu pozwalają też na porównanie swoich działań z działaniami konkurencji oraz pozyskanie cennych informacji na temat liderów w danej kategorii.

Jak działa Google Analytics?

Osiągnięcie wszystkich powyższych celów jest możliwe z użyciem tylko jednego narzędzia – Google Analytics. Jest ono darmowe i powszechnie dostępne, dość rozbudowane, a jednocześnie proste w obsłudze. Wystarczy umieścić w kodzie swojej strony krótki skrypt śledzenia, który pozwala na rejestrowanie wszystkich wizyt i zbieranie cennych informacji o użytkownikach witryny.

Dane zebrane przez Google Analytics publikowane są w formie przejrzystych i zrozumiałych raportów. Odnalezienie poszukiwanych danych nie jest trudne, a nauczyć się obsługi narzędzia można dzięki licznym darmowym poradnikom i tutorialom. Jest ono również kompatybilne z innymi przydatnymi narzędziami od Google – w tym Ads, pozwalającym na publikację płatnych reklam. Dzięki wykorzystaniu dostępnych statystyk można skuteczniej targetować reklamy i zwiększać swoje zyski.

Jak monitorować ruch na stronie dzięki Google Analytics?

Google Analytics pozwala na wykorzystanie kilku typów narzędzi monitorowania. Pozwala na:

  • kontrolę w czasie rzeczywistym – przeglądanie raportów dotyczących ruchu w danym momencie;
  • przeglądanie danych o odbiorcach i generowanym przez nich ruchu – co umożliwia zapoznanie się ze strukturą demograficzną odbiorców oraz ich określonymi cechami;
  • identyfikację, skąd pochodzi ruch na stronie – w zakładce Pozyskiwanie można sprawdzić, skąd użytkownicy trafiają do Twojej witryny;
  • analizę zachowań użytkowników strony – w tym spędzonego na niej czasu, odwiedzonych podstron itp.;
  • kontrolę jakości ruchu – w tym liczby konwersji, jaka jest przez niego generowana, a także współczynnika odrzuceń.

Dane dostępne są w formie czytelnych wykresów i raportów, co ułatwia ich odczytanie nawet początkującym. Jeśli jednak nie chcesz samodzielnie zmagać się ze statystykami swojej strony i zastanawiać się nad ich znaczeniem, warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Ciekawą ofertę znajdziesz na stronie https://fabrykamarketingu.pl/.

(artykuł sponsorowany)