Kolagen to podstawowe białko budujące nasz organizm. Jest składnikiem naszej skóry, włosów i paznokci. Niestety wraz z wiekiem, mamy go coraz mniej.

Do 25 roku życia organizm produkuje wystarczającej ilości kolagenu, żeby zaspokoić nasz zapotrzebowanie. Później produkcja nie jest już niestety wystarczająca, a my zaczynamy widzieć i odczuwać jego braki. Skóra nie jest już tak jędrna i elastyczna, pojawiają się pierwsze zmarszczki, a stawy, zwłaszcza w kolanach są bardziej narażone na urazy. Dlatego warto dostarczyć kolagen z zewnątrz. W jaki sposób?

Zdrowa dieta to podstawa

Kolagen to białko zwierzęce, dlatego możemy znaleźć go w mięsach i niektórych wędlinach. Są to głównie: golonka, salceson, kurze łapki, podroby czy ryby w galarecie. Niestety nie są to zbyt popularne dania, które jemy na co dzień. Dlatego ilość dostarczanego kolagenu jest niewystarczająca.

Dodatkowo, aby kolagen był odpowiednio przyswojony przez nasz organizm, niezbędna jest odpowiednia ilość witaminy C, która dodatkowo wzmocni naszą odporność. Ją dostarczyć zdecydowanie łatwiej, bo występuje w wielu owocach i warzywach. Poza cytrusami (które wcale nie mają najwięcej witaminy C!) możemy ją znaleźć w papryce żółtej i czerwonej, pietruszce, kiszonej kapuście, brokułach, jarmużu, dzikiej róży lub w czarnej porzeczce.

Suplementacja kolagenem

Kolagen można dostarczyć do organizmu także poprzez odpowiednią suplementację. Na rynku możemy znaleźć wiele suplementów diety. Dostępne są jako tabletki z kolagenem, kolagen w saszetkach do rozpuszczenia w wodzie lub w formie płynnej. Warto wybrać najbardziej odpowiednią i najłatwiejszą formę dla nas, ponieważ suplementacja powinna trwać minimum 3 miesiące. Właśnie tyle potrzeba, aby dostrzec efekty przyjmowania kolagenu.

Poza formą kolagenu, warto też zwrócić uwagę na jakość i ilość kolagenu w produkcie. Oczywiście im więcej kolagenu tym lepiej, pod warunkiem, że jest to kolagen dobrej jakości.

Ostatni ważny aspekt to obecność dodatkowych substancji, takich jak wspomniana wyżej witamina C. Dobry suplement powinien zawierać odpowiednią jej ilość, żeby kolagen mógł dobrze działać. Dodatkowe substancje, takie jak witaminy A, E lub kwas hialuronowy będą dodatkowym plusem takiego produktu.

Kolagen w tabletkach dostępny na rynku

Najtańsze produkty zaczynają się już od kilkunastu złotych. Popularnym produktem w tym zakresie cenowym jest Laboteq Skin. Ma formę tabletek, a jedno opakowanie starcza na 30 dni. Co możemy znaleźć w jego składzie? Kolagen występuje w formie hydrolizatu białek kolagenowych (wieprzowych lub wołowych). Niestety jest go tylko 100 mg, co nie jest zbyt wysoką dawką. A co z substancjami wspomagającymi? Mamy ich dużo – kwas hialuronowy, witaminy C, E, B, jednak wszystko w małych ilościach. Witamina C, tak ważna w procesie syntezy kolagenu to tylko 19 % referencyjnego dziennego spożycia. Co to oznacza? Suplementując ten produkt efekty nie będą aż tak spektakularne.

Kolagen wieprzowy czy kolagen rybi?

Kolejny przedział cenowy to kilkadziesiąt złotych za miesięczną kurację. Takie produkty mają już w składzie więcej kolagenu, często jest to już kolagen rybi, który jest bardziej zbliżony do naszego. Przykładem może być dosyć popularny Kolagen Pro. Jest to kolagen w saszetkach, który wystarczy rozpuścić w szklance wody i wypić raz dziennie. Dzienna dawka to aż 5000 mg hydrolizatu kolagenu. Tym razem rybiego. Czyli dużo większa dawka dobrego kolagenu. Dodatkowo zawiera aż 500 mg witaminy C (625% dziennego zapotrzebowania). Dodatkowo w składzie znajdziemy też biotynę, która wzmacnia paznokcie i sprawia, że mniej się kruszą.

Ciekawym przykładem takiego produktu jest też kolagen w proszku do rozpuszczenia, Beauty Me. Wystarczy rozpuścić 4g (dwie łyżeczki) w szklance wody. Ma bardzo prosty skład: tylko hydrolizat kolagenu rybiego NatiCol ( 3360 mg w jednej dawce) i 80 mg witaminy C (100% dziennego zapotrzebowania). Dodatkowo sam produkt posiada piękne opakowanie.

Co poza kolagenem?

Suplementacja kolagenem pomoże wzmocnić nasze włosy i paznokcie i sprawić, że nasza skóra będzie jędrna i gładka. Jednak to nie wszystko. Żeby wzmocnić efekt warto wprowadzić kilka zdrowych nawyków do swojej codziennej rutyny. Niezwykle ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, dlatego musimy pić odpowiednią ilość wody. Dodatkowo warto zadbać o skórę także od zewnątrz, stosując odpowiednie kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów.

Więcej o suplementacji kolagenem możesz znaleźć na stronie: wybieramykolagen.pl/suplementy-kolagenowe