Istnieje wiele różnych obrazów, które można wykorzystać w marketingu, a także wiele miejsc, w których można je znaleźć lub stworzyć.
Zdjęcia stockowe to wstępnie zrobione, profesjonalne zdjęcia, które są najwygodniejszym rodzajem obrazu marketingowego. Zdjęcia stockowe można znaleźć na różnych stronach internetowych, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych.
Oto jak poruszać się po legalności zdjęć stockowych:
Creative Commons oznacza, że obraz może być używany bezpłatnie, a uznanie autorstwa jest wysoce zalecane (jeśli nie jest wymagane)
Wykorzystanie redakcyjne oznacza, że obraz może być używany wyłącznie do celów redakcyjnych, a nie w celach komercyjnych, takich jak opis produktu lub reklama drukowana
Jednak domena publiczna oznacza, że obraz może być używany przez każdego, a uznanie autorstwa jest mile widziane, ale nie jest wymagane
Zarządzanie prawami oznacza, że obrazu można użyć tylko raz na zakup (tj. jeśli użyjesz go w filmie, nie można go użyć w poście na blogu)
Royalty-free oznacza, że obraz może być używany w dowolnym celu, ale nie może być edytowany ani odsprzedawany
Zdjęcia stockowe są wygodne, ale nie zawsze dokładnie odzwierciedlają Twoją markę. Jeśli masz czas i zasoby, polecam zrobienie kilku zdjęć z własną marką, które możesz ponownie wykorzystać w swoich działaniach marketingowych i reklamowych. Potraktuj je jako zdjęcia stockowe, ale tylko do użytku własnego… a dzięki dzisiejszej technologii obrazy wysokiej jakości można łatwo uchwycić na smartfonach.
Obrazy marketingowe nie zawsze muszą być prawdziwą fotografią. Każdy rodzaj odpowiedniej stymulacji wizualnej może dodać wielką wartość do pisania i witryny internetowej. Obrazy animowane lub zaprojektowane cyfrowo są również określane jako „grafiki”, a wiele firm używa ich do ilustrowania postów na blogu lub po prostu umieszczania fragmentu ich marki w tekście pisanym.
Infografika
Infografiki to obrazy zawierające tekst i inne informacje. Zasadniczo ilustrują post na blogu lub historię za pomocą wizualnej reprezentacji danych i symboli.
Gify
GIF (co oznacza Graphics Interchange Format) to animowany obraz, który zawiera ruchome części obrazu lub migawkę wideo, programu telewizyjnego lub filmu. GIF zostały wynalezione w latach 80., ale ostatnio stały się popularne wśród marek i firm.
(artykuł sponsorowany)
Ten komentarz został usunięty.