Skuteczna reklama sklepu internetowego to jeden z najważniejszych elementów, jeśli chce się myśleć o sukcesie. Obecnie istnieje wiele sposobów na promowanie biznesu e-commerce, a wybór konkretnego powinien zostać poprzedzony dokładną analizą celów oraz możliwości. Na które formy reklamy online zwrócić szczególną uwagę? Wszystko, co warto wiedzieć o reklamie sklepu internetowego – zachęcamy do lektury naszego krótkiego poradnika!

Reklama dźwignią handlu – to hasło zna większość z nas i wielu zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo jest prawdziwe. W obecnych czasach, przy dużej konkurencyjności, niezwykle trudnym wyzwaniem staje się dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Należy zrobić więc wszystko, co w naszej mocy, aby o naszej działalności e-commerce dowiedziało się jak najwięcej osób, co zwiększy szansę na sukces. Przyjrzyjmy się temu tematowi z bliska!

Reklama sklepu internetowego – czy jest konieczna?

Reklama sklepów online jest już nie tylko jedną z możliwości, co wręcz koniecznością. Wybór optymalnej formy reklamowania swojego biznesu jest jednak uzależniony od wielu czynników i do każdego przypadku trzeba podejść indywidualnie, uwzględniając oczekiwania, potrzeby, ale także możliwości. Reklamowanie sklepu internetowego wymaga odpowiedniego podejścia, wiedzy i doświadczenia, dlatego dobrym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania profesjonalistom. Z całą pewnością należy dokładnie określić grupę docelową oraz na tej podstawie dobrać odpowiedni kanał promowania sklepu taki jak choćby sofario.com.

Jak reklamować sklep internetowy – sprawdzone sposoby

Decydując się na reklamowanie sklepu online w Internecie warto wziąć pod uwagę jak najwięcej możliwości. Często konieczne jest dostosowanie strategii do zmieniających się uwarunkowań rynkowych, trendów i wielu innych czynników. Z jednej strony trzeba zachować elastyczność, z drugiej trzymać się obranej drogi.

Oto kilka najlepszych sposobów na promowanie sklepu internetowego:

  • Google Ads – jedna z najpopularniejszych form reklamowania stron internetowych, kampania Adwords daje możliwość promowania w wynikach wyszukiwania, jak i na poszczególnych portalach, płatność za usługę jest obliczana na podstawie liczby kliknięć w reklamę
  • Facebook Ads – reklama w mediach społecznościowych cieszy się coraz większą popularnością, jest niezwykle skuteczna, można określić dokładny zasięg oraz grupę docelową, co sprawdza się w przypadku sklepów działających zarówno globalnie, jak i lokalnie
  • Pozycjonowanie stron (SEO) – to rozwiązanie wymaga poświęcenia sporej ilości czasu, wiedzy i doświadczenia, ale daje w miarę trwałe i długofalowe efekty w postaci wzrostu konwersji
  • Sieci afiliacyjne – są stosunkowo prostą i nie wymagającą dużego zaangażowania formą reklamy, która polega na tym, że zewnętrzne podmioty linkują u siebie do oferty naszego sklepu internetowego, koszt jest naliczany najczęściej proporcjonalnie do liczby wejść na stronę
  • Porównywarki cen – wielu klientów poszukując danego produktu decyduje się na skorzystanie właśnie z porównywarki cen, dzięki czemu jest to niezwykle atrakcyjne miejsce na reklamowanie się sklepów internetowych, które tym sposobem mogą dotrzeć do swojej grupy docelowej
  • Content marketing – to nic innego jak dostarczanie potencjalnym klientom ciekawych treści, które pośrednio zachęcają do zakupów w naszym sklepie, ale jednocześnie dają wartość w postaci przydatnych informacji
  • Influencer marketing – w dobie social mediów rozwiązanie to coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, może przyjąć m.in. postać lokowania produktu na zdjęciu czy filmie, wpisu sponsorowanego itp.
  • Agregatory ofert – pozwalają klientom na zaoszczędzenie czasu i wybranie najlepiej pasujących do ich oczekiwań ofert, w tym kontekście warto skorzystać między innymi z: https://sofario.com/oraz https://zoofario.com/
  • Mailing – baza mailowa to nieocenione narzędzie marketingowe, które pozwala na dotarcie z ofertą do wszystkich dotychczasowych klientów, tym sposobem można przesyłać także informacje o promocjach, przyznanych rabatach itp.

(artykuł sponsorowany)