W Sylwestra i Nowy Rok Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji prowadzi ogólnopolską akcję informacyjno-edukacyjną pn. „Myśl Trzeźwo”.
Partnerami działań jest Firma Neptis S.A. – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik oraz firma Screen Network S.A. – dysponująca wysokiej jakości ekranami LED rozlokowanymi na terenie całego kraju.
Celem akacji jest uświadamianie kierującym zagrożeń wynikających z kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu oraz w stanie tzw. nieświadomej nietrzeźwości. Termin działań został nieprzypadkowo wybrany w okresie Sylwestra, albowiem w tym czasie chętnie wznosimy toasty za pomyślność w Nowym Roku.
Powinniśmy jednak pamiętać, że każdy kierowca prowadząc samochód pod wpływem alkoholu jest potencjalnym zagrożeniem dla innych uczestników ruchu drogowego. Takie zachowanie jest nieodpowiedzialne i może rodzić poważne konsekwencje. Jeśli więc zdecydujemy się pojechać na zabawę sylwestrową samochodem i będziemy pić alkohol, zawczasu zorganizujmy alternatywny dojazd i powrót do domu.
Jednym z elementów akcji „Myśl Trzeźwo” będzie rozwiązanie quizu w aplikacji Yanosik, który opiera się na zagadnieniach związanych ze spożywaniem alkoholu i prowadzeniem pojazdu. Ponadto działania będą wspierane emisją spotu przez firmę Screen Network, na ekranach LCD rozlokowanych na terenie całego kraju.
ZOBACZ TAKŻE:
Przypominamy, że bardzo niebezpiecznym zjawiskiem jest też nieświadoma nietrzeźwość kierującego. Najczęściej ma ona miejsce, gdy ktoś pił alkohol poprzedniego dnia i wydaje mu się, że w organizmie nie zostało śladu po „promilach”. Dlatego, zanim wsiądziemy „za kierownicę” warto poddać się badaniu na określenie stanu trzeźwości. Badanie takie można wykonać w jednostkach Policji.
W okresie Sylwestra funkcjonariusze Policji na drogach sprawdzają stan trzeźwości kierujących pojazdami i reagują na każde zachowanie niezgodne z prawem.
(BRD KGP)
ZOBACZ TAKŻE
Ten komentarz został usunięty.