Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju.

W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Instagramie! 

– W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do klientów ZUS z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach od 8.00 do 15.00 – powiedziała Beata Kopczyńska, rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.

CZYTAJ TEŻ: Gdy nagle zamkną szkołę lub przedszkole… Kilka przydatnych informacji dla rodziców

W przypadku potrzeby kontaktu można korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00.  Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl

Subskrybuj nasz kanał w serwisie YouTube!

Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod TYM adresem. 

Doradca w sprawie ulg i umorzeń

Przedsiębiorcy zainteresowani formami wsparcia  ZUS w sytuacji niemożności opłacenia na czas składek na lub chcący uzyskać informację na temat rozłożenia długu na raty mogą kontaktować się z naszymi doradcami ds. ulg i umorzeń. Doradca zaproponuje przedsiębiorcy najdogodniejszą formę spłaty należności (np. rozłożenie na raty lub odroczenie terminu płatności składek). Pomoże w wypełnieniu dokumentacji niezbędnej do udzielenia ulgi i poinformuje o etapach rozpatrywania wniosku.

Usługę tę kierujemy do osób, które mają trudności i zaległości w regulowaniu składek.- Zachęcamy, aby korzystać z tego telefonicznie lub mailowo. Z usługi tej mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy, ale także inne osoby, które są zobowiązane do spłaty należności, w tym również osoby zobowiązane do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń. – powiedziała rzeczniczka.

Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta przedstawi najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności, zawieszenie postępowania egzekucyjnego. Przypominamy, że ZUS może umorzyć należności w przypadku stwierdzenia całkowitej nieściągalności należności lub gdy osoba opłacająca należności znajduje się w trudnej sytuacji finansowej i rodzinnej.

Kontakt telefoniczny z ZUS

Dzwoniąc pod numer infolinii ZUS, tel. 22 560 16 00, w dni robocze w godz. od 7:00 do 18:00,  po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy w zależności od sprawy, którą chcieliśmy wyjaśnić:  

o1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
o2 – Renty i emerytury,
o3 – Zasiłki,
o4 – Informacje dla ubezpieczonych,
o5 – Informacje dla płatników,
o7 – Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
o9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

(oprac. wk, źródło: ZUS)

Nie przegap najważniejszych artykułów!
Kliknij OBSERWUJ TerazRaciborz.pl na Google News!

ZOBACZ TAKŻE: