Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił dodatkowe infolinie - TerazRaciborz.pl

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił dodatkowe infolinie

oprac. wk, redakcja@terazraciborz.pl     18.03.2020 | 19:50     Komentarze (0)

Instagram Skomentuj

6,5 tys. rozmów dziennie w sprawie świadczeń chorobowych związanych z koronawirusem przeprowadzają konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Teraz do dyspozycji klientów, chcących uzyskać informacje z zakresu ubezpieczeń społecznych będą dodatkowe trzy nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów.

Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy ZUS odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi numerami telefonu pracownicy ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7:00–15:00 – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat obsługi  w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także nt. obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.

CZYTAJ TEŻ: ZUS pomoże przedsiębiorcom w trudnej sytuacji

Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22 290 87 03 to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej. Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.

– Nowe infolinie pozwolą jeszcze szerzej dotrzeć z informacją w zakresie świadczeń, wprowadzonych zmian i wsparcia dla przedsiębiorców. Szczególnie teraz jest to bardzo ważne, zarówno dla emerytów, rencistów, ale i pracowników oraz pracodawców  – podkreśla rzeczniczka.

W związku z sytuacją epidemiologiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Zachęca do kontaktu za pośrednictwem telefonu lub internetu. – Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony – informuje rzeczniczka.

Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.

(oprac. wk, źródło: Beata Kopczyńska/ZUS)

ZOBACZ TAKŻE





Komentarze (2)

  1. Michał  

    22.04.22 | 09:10

    Każdy się sprawdzi

  2. Janek  

    22.04.22 | 15:34

    Sam jeżdżę priusem. Hybryda to dobre auto na taksówkę, bo mało pali.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Zapoznaj się z regulaminem