KAS otrzymuje od podatników sygnały o próbach wyłudzenia danych osobowych. Oszuści podają się za pracowników Krajowej Informacji Skarbowej lub Krajowej Administracji Skarbowej i próbują nielegalnie zdobyć informacje. 

Do Ministerstwa Finansów docierają sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe.

Pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego.

Pod żadnym pozorem nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy.

Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.

 

(KAS Katowice, fot. pixabay.com/B_A_)