Rozwój technologicznych zauważalny jest w coraz większej liczbie dziedzin. Intensywne zmiany nie omijają także branży e-commerce, w której stosuje się coraz to bardziej zaawansowane rozwiązania komputerowe.

Jednym z nich jest chatbot, czyli specjalny program informatyczny pozwalający na automatyzację procesu konwersacji na linii przedsiębiorstwo-klient. W jaki sposób wspomniane chatboty wpływają na doświadczenia klientów podczas ścieżki zakupowej? Więcej o tym temacie przeczytasz poniżej.

Do czego przydaje się chatbot?

Potencjalni klienci, którzy odwiedzają stronę internetową, chcą otrzymywać szybkie odpowiedzi na postawione pytania. Reakcja ze strony obsługi witryny nie zawsze jest tak ekspresowa, jak oczekiwałby tego odwiedzający. Z myślą o przyspieszeniu procesów komunikacyjnych powstały chatboty. Oprogramowanie poprawia doświadczenia klientów podczas ścieżki zakupowej poprzez umożliwienie szybkiego i wygodnego dostępu do informacji o produktach i usługach. Umożliwia to reagowanie na zapytania klientów w czasie rzeczywistym, co w zasadzie nie jest możliwe w przypadku ręcznego odpowiadania na postawione pytania.

Chatboty stanowią wygodne i szybkie narzędzie, które może pomóc klientom w różnych etapach ścieżki zakupowej. Mają na celu wysyłanie gotowych odpowiedzi na najczęściej zadawane zapytania odbiorców. Są one w stanie bardzo płynnie i precyzyjnie formułować zdania, dzięki czemu odbiorca błyskawicznie otrzymuje pakiet pożądanych informacji. Ponadto, chatboty stanowią ważne ogniwo w kontekście automatyzacji procesów e-commerce:

*są wykorzystywane w kontekście odciążenia pracowników w najbardziej powtarzalnych zadaniach;

*mogą wykorzystywać doświadczenia klientów i dobierać spersonalizowane sugestie dotyczące oferty;

*działają nieprzerwanie przez całą dobę, pozwalając internautom na otrzymanie odpowiedzi w dogodnym dla siebie momencie;

Wszystkie te aspekty zwiększają zadowolenie klientów i prawdopodobieństwo wykonania zakupów. Dzięki temu klienci mogą uzyskać konkretne odpowiedzi niemalże natychmiast. To duży krok w kontekście zmniejszenia procenta porzuconych koszyków. Chatboty realnie przekładają się na spotęgowanie konwersji zakupowej. Jak pokazuje praktyka, wielu klientów rezygnuje z zakupów przez zbyt małą ilość informacji o asortymencie, wariantach czy zasadach korzystania z e-sklepu.

Jak korzystać z chatbota poprawiającego doświadczenia klientów?

Chatboty automatyzują zapytania, zwiększają powracalność internautów do witryny i mogą działać 24 godziny na dobę. Rozwiewają najbardziej powtarzalne problemy kupujących, dzięki czemu gwarantują wysoką jakość wymiany informacji. Przykładem chatbota internetowego jest program działający na platformie KODA. To oprogramowanie, które posiada szereg możliwości integracyjnych i charakteryzuje się wysoką przepustowością zapytań. Sprawdź, jak wprowadzić efektywną automatyzację sklepu internetowego, witryny usługowej lub innej strony online z pomocą chatbota. Więcej informacji dostępnych jest pod poniższym linkiem: https://usekoda.com/pl/produkty-uslugi/chatbot/.

(artykuł sponsorowany)