Istnieje wiele różnych obrazów, które można wykorzystać w marketingu, a także wiele miejsc, w których można je znaleźć lub stworzyć.

Darmowe zdjęcia stockowe

Zdjęcia stockowe to wstępnie zrobione, profesjonalne zdjęcia, które są najwygodniejszym rodzajem obrazu marketingowego. Zdjęcia stockowe można znaleźć na różnych stronach internetowych, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych.

Oto jak poruszać się po legalności zdjęć stockowych:
Creative Commons oznacza, że ​​obraz może być używany bezpłatnie, a uznanie autorstwa jest wysoce zalecane (jeśli nie jest wymagane)
Wykorzystanie redakcyjne oznacza, że ​​obraz może być używany wyłącznie do celów redakcyjnych, a nie w celach komercyjnych, takich jak opis produktu lub reklama drukowana
Jednak domena publiczna oznacza, że ​​obraz może być używany przez każdego, a uznanie autorstwa jest mile widziane, ale nie jest wymagane
Zarządzanie prawami oznacza, że ​​obrazu można użyć tylko raz na zakup (tj. jeśli użyjesz go w filmie, nie można go użyć w poście na blogu)

Royalty-free oznacza, że ​​obraz może być używany w dowolnym celu, ale nie może być edytowany ani odsprzedawany
Zdjęcia stockowe są wygodne, ale nie zawsze dokładnie odzwierciedlają Twoją markę. Jeśli masz czas i zasoby, polecam zrobienie kilku zdjęć z własną marką, które możesz ponownie wykorzystać w swoich działaniach marketingowych i reklamowych. Potraktuj je jako zdjęcia stockowe, ale tylko do użytku własnego… a dzięki dzisiejszej technologii obrazy wysokiej jakości można łatwo uchwycić na smartfonach.

Obrazy marketingowe nie zawsze muszą być prawdziwą fotografią. Każdy rodzaj odpowiedniej stymulacji wizualnej może dodać wielką wartość do pisania i witryny internetowej. Obrazy animowane lub zaprojektowane cyfrowo są również określane jako „grafiki”, a wiele firm używa ich do ilustrowania postów na blogu lub po prostu umieszczania fragmentu ich marki w tekście pisanym.

Infografika
Infografiki to obrazy zawierające tekst i inne informacje. Zasadniczo ilustrują post na blogu lub historię za pomocą wizualnej reprezentacji danych i symboli.

Gify
GIF (co oznacza Graphics Interchange Format) to animowany obraz, który zawiera ruchome części obrazu lub migawkę wideo, programu telewizyjnego lub filmu. GIF zostały wynalezione w latach 80., ale ostatnio stały się popularne wśród marek i firm.

(artykuł sponsorowany)