Jak odzyskać formę po miesiącach lockdownu? - TerazRaciborz.pl

Jak odzyskać formę po miesiącach lockdownu?

materiał partnera     08.06.2021 17:20     Komentarze (1)

Instagram Skomentuj

Pandemia koronawirusa przewróciła świat do góry nogami. Zmiany zaszły w wielu różnych dziedzinach życia. Sporo osób przeniosło swoje zawodowe obowiązki w zacisze własnego domu.

Niestety wiele miesięcy spędzonych w zamknięciu i brak możliwości udania się na siłownie czy basen spowodowały, że forma wielu z nas znacznie się pogorszyła. Jak zatem odzyskać dawną sprawność fizyczną i wygląd sylwetki sprzed kilku miesięcy?

Odpowiednia dieta i nawodnienie 

Zdrowa, zbilansowana dieta to podstawa zdrowego stylu życia. Jeśli chcemy odzyskać formę, a przy tym zachować zdrowie, musimy zadbać o to, co ląduje na naszym talerzu. Nasz jadłospis powinien bazować na warzywach, owocach i produktach pełnoziarnistych. Unikajmy za to żywności wysokoprzetworzonej. 

Jeśli chcemy zrzucić nadprogramowe kilogramy, musimy zastosować deficyt kaloryczny, czyli jeść mniej niż wydatkuje nasz organizm. Dzięki temu spalimy zbędną tkankę tłuszczową i odzyskamy dawną formę. Pamiętajmy jednak, aby nie stosować zbyt dużego deficytu — ani przesadnie wysoka, ani przesadnie niska ilość kalorii nie wpływa korzystnie na nasz organizm. 

Równie ważne jest odpowiednie nawodnienie. Ludzki organizm składa się w 70% z wody. Jest ona potrzebna do sprawnego funkcjonowania i dobrego samopoczucia. Dorosły człowiek powinien dostarczać do organizmu przynajmniej 2 litry wody dziennie. W przypadku uprawiania aktywności fizycznej będzie to oczywiście znacznie większa wartość. 

Regularna aktywność fizyczna

Za redukcję tkanki tłuszczowej odpowiada głównie deficyt kaloryczny, ale jeśli chcemy cieszyć się zdrową i jędrną sylwetką, warto postawić też na regularną aktywność fizyczną. Pamiętajmy jednak, że jeśli kilka miesięcy lockdownu spędziliśmy leżąc na kanapie i oglądając seriale, nasz organizm nie będzie przygotowany do wysiłku. Dlatego musimy zaczynać powoli i stopniowo zwiększać intensywność i długość treningów. 

Warto zacząć od spokojnych spacerów, a z biegiem czasu wydłużać dystans i tempo. Chód to jedna z najzdrowszych form aktywności. Nie obciąża zbytnio stawów i mięśni, za to może przynieść szereg pozytywnych korzyści. 

Dobrym pomysłem jest także wprowadzenie po pewnym czasie treningu ogólnorozwojowego, czyli takiego, który wpływa na cały nasz organizm. Wykonując go regularnie, poprawimy swoją siłę i sprawność, a do tego sylwetka będzie się lepiej prezentowała. 

Nie zapominajmy o regeneracji 

Pamiętajmy też, że regeneracja i odpoczynek to element procesu treningowego. Nawet zawodowi sportowcy mają dni wolne. Nasz organizm tego potrzebuje i to właśnie podczas odpoczynku rosną mięśnie i forma. W dni wolne od intensywnego wysiłku możemy zrelaksować się na basenie, zrobić jogę lub spędzić dzień w SPA. Jeśli szukasz atrakcyjnej oferty na odprężający pobyt w luksusowym hotelu SPA, koniecznie sprawdź tutaj https://bristolbusko.pl/

Zadbajmy o spokój ducha 

Dieta i trening wpływają głównie na nasze zdrowie fizyczne i sprawność. Jednak, jeśli chcemy zachować pełną równowagę i szybko wrócić do formy sprzed lockdownu, musimy zadbać też o spokój ducha. A dlaczego? Ponieważ powrót do formy nie oznacza tylko zbudowania mięśni sprzed kilku miesięcy, ale także odzyskanie dobrego samopoczucia psychicznego i równowagi emocjonalnej. 

Obostrzenia, zakazy, inny tryb pracy — to wszystko z pewnością wpłynęło na zdrowie psychiczne niejednego z nas. Dlatego warto zadbać o wewnętrzny spokój i sprawność psychiczną. W tym celu doskonale sprawdzi się medytacja. Kilka minut dziennie może zrobić ogromną różnicę. Spróbować nie zaszkodzi, prawda? 





Komentarze (1)

  1. Nela  

    9.06.21 | 12:40

    Z moją formą nie jest najgorzej, więc wystarczy, że będę trzymać się diety, pić cisowianke, żeby odpowiednio nawodnić organizm i w miarę regularnie ćwiczyć 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zapoznaj się z regulaminem