151 osób na 250 zarejestrowanych wzięło udział w szkoleniu Boost with Facebook zorganizowanym w Rybniku 3 grudnia.

Jest to jedno z dwóch (na siedem do tej pory zorganizowanych w Polsce) szkoleń BwF cieszących się największym zainteresowaniem przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Miasto Racibórz było jednym z partnerów tego wydarzenia.

Małe i średnie firmy są fundamentem polskiej gospodarki. Stanowią 99% wszystkich firm obecnych na rynku, zatrudniają 69% pracowników i generują ponad połowę PKB Polski. Większość z nich dostrzega rosnącą rolę kompetencji cyfrowych i mediów społecznościowych w rozwoju działalności.

Aż 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania). Dlatego tak istotny jest rozwój kompetencji w tym obszarze wśród polskich przedsiębiorców.

Okazją do tego są organizowane przez Facebooka szkolenia z cyklu: Boost with Facebook, których uczestnicy mogą poznać najbardziej efektywne metody wykorzystania narzędzi oferowanych na Facebooku i Instagramie. Swoją wiedzą podzielą się zarówno przedstawiciele Facebooka, jak i sami przedsiębiorcy, którzy już dziś z powodzeniem wykorzystują obie platformy do celów marketingowych.

Partnerami wydarzenia organizowanego przez Facebook byli Miasto Rybnik, Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku, Miasto Żory, Miasto Racibórz, Izba Przemysłowo – Handlowa Rybnickiego Okręgu Przemysłowego, Izba Gospodarcza w Wodzisławiu Śląskim, Śląskie Partnerstwo Gospodarcze, Powiat Wodzisławski i Inkubator Przedsiębiorczości w Rybniku. Organizatorów ucieszyła wysoka frekwencja spotkania, co motywuje do organizacji kolejnych wydarzeń. Pierwsze szkolenie jest bowiem zapowiedzią kolejnych spotkań, które są organizowane w ramach Śląskiego Partnerstwa Gospodarczego w Subregionie Zachodnim.

(Urząd Miasta w Raciborzu)