Balony pneumatyczne są bardzo popularnymi nośnikami reklamy. Najczęściej widujemy je na różnego rodzaju eventach, przed siedzibami firm, na targach i placach wystawowych.

Panuje powszechne przekonanie, że jest to opcja wyłącznie dla dużych firm, które przeznaczają spore środki na działania marketingowe. Tymczasem we własny balon pneumatyczny mogą zainwestować także mniejsze przedsiębiorstwa, osiągając z tego tytułu wymierne korzyści. Dlaczego zatem warto? Więcej o tym piszemy w naszym artykule.

Balon pneumatyczny to uniwersalny nośnik reklamy

Jego uniwersalność polega na tym, że można go wykorzystywać w bardzo różnych sytuacjach. Przede wszystkim umieszczona na nim reklama jest doskonale widoczna – balony pneumatyczne mogą osiągać wysokość nawet do 12 metrów. To znacząco zwiększa zasięg przekazu reklamowego i sprawia, że może się z nim zapoznać więcej klientów.

Balon pneumatyczny warto traktować w kategorii alternatywy dla innych outdoorowych nośników reklamy, przede wszystkim billboardów, citylightów, flag czy plakatów. Jego przewaga polega na tym, że w każdej chwili można go ustawić w innym miejscu, które jest bardziej adekwatne z punktu widzenia dostępu do grupy docelowej.

Wyjaśnijmy to na prostym przykładzie. Jeśli firma zainwestuje w reklamę na billboardzie, to wybór nośników ogranicza się tylko do tych dostępnych w danym mieście czy regionie. Lokalizacja billboardów nie zawsze jest korzystna, ale takiego nośnika nie da się przestawić – pisząc kolokwialnie: bierzemy to, co jest. Jeśli po czasie okaże się, że reklama nie działa, ponieważ jest słabo widoczna czy znajduje się przy ruchliwej trasie, na której kierowcy muszą się skupić na bezpiecznej jeździe, to kampania nie przyniesie spodziewanych efektów.

Inaczej wygląda to w przypadku balonów pneumatycznych. Tutaj zyskujemy niezależność. Jeśli reklama nie działa, to w każdej chwili można zmienić lokalizację balonu, tym samym maksymalizując efekty kampanii. Jest to szalenie ważne dla małych firm, które dysponują ograniczonym budżetem marketingowym i nie mogą sobie pozwolić na jego marnotrawienie.

Nie zajmuje dużo miejsca

Choć po rozłożeniu balon pneumatyczny osiąga imponujący rozmiar, to pozbawiony powietrza jest całkiem kompaktowym nośnikiem reklamy. To dobra informacja dla mniejszych firm, które dysponują ograniczoną powierzchnią magazynową. W ostateczności balon można przechowywać nawet w pomieszczeniu biurowym czy w domowym garażu. Produkt wysokiej jakości przetrwa długie magazynowanie w niesprzyjających warunkach środowiskowych (podwyższona wilgotność, wahania temperatury).

Efektowna reklama, która wspiera markę przedsiębiorstwa wizerunkowo

Wielu drobniejszych przedsiębiorców w swoich działaniach marketingowych skupia się na tym, aby wykreować dużo „poważniejszy” wizerunek marki firmy. To zrozumiałe, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, iż większość przedstawicieli świata biznesu (a więc najlepszych i najbogatszych klientów) preferuje współpracę z firmami dysponującymi odpowiednim zapleczem – kadrowym i technologicznym. Małym firmom jest po prostu trudniej się przebić.

Reklama z wykorzystaniem balonu pneumatycznego z pewnością pomoże w zbudowaniu silnej, wiarygodnej marki. Kojarzy się ona z dość kosztowną formą promocji (co nie jest wcale prawdą), stąd przedsiębiorstwa sięgające po to narzędzie są postrzegane, jako solidne, stabilne finansowo i godne zaufania. To zdecydowanie ułatwia pozyskiwanie klientów z wyższej półki, w tym partnerów biznesowych.

Balon jest łatwy w transporcie i rozkładaniu

Choć wydaje się, że jest to dość kłopotliwe narzędzie reklamy, to w rzeczywistości balon pneumatyczny charakteryzuje się ponadprzeciętną praktycznością. Gdy już nim dysponujemy, to mamy możliwość ustawienia nośnika w wybranym miejscu bez niczyjej pomocy. Balon można łatwo przewieźć w bagażniku auta, a jego rozłożenie zajmuje dosłownie kilka chwil.

To istotna zaleta w porównaniu z np. wspomnianymi wcześniej billboardami, ale też bannerami wielkoformatowymi, których montaż wymaga albo skorzystania z usługi zewnętrznej, albo wynajęcia podnośnika – a to znów oznacza dodatkowe koszty, których małe firmy wolą unikać.

Znakomity sposób na oznakowanie siedziby firmy

Małe firmy bardzo często wynajmują powierzchnie komercyjne w mniej atrakcyjnych punktach miast. To rodzi oczywiste problemy – m.in. utrudnia znalezienie siedziby klientom czy stanowi problem z wizerunkowego punktu widzenia. Balon pneumatyczny ustawiony przed lokalem (lub w jego bezpośredniej bliskości) stanowi więc idealną odpowiedź na tego typu dylematy, pełniąc jednocześnie funkcję informacyjną i reklamową.

Mając balon pneumatyczny zyskujemy nowe możliwości w zakresie promocji marki – to najważniejszy argument przemawiający za tym, aby zainwestować w ten efektowny nośnik reklamy. Balon pneumatyczny (http://grupaluxpol.pl/balon-pneumatyczny) możesz zamówić w Grupie Luxpol, która gwarantuje bardzo wysoką jakość wykonania i nadruku, a także krótkie terminy realizacji.