Dotychczasowe pola współpracy raciborskiego producenta słodyczy firmy Mieszko S.A. i Miasta Racibórz mają szanse poszerzyć się o działania marketingowe.

Wizja wspólnej promocji, współuczestnictwa w turystycznych targach i budowania marki Racibórz – omawiana była podczas spotkania z Prezesem Zarządu Mieszko S.A. Juozasem Daunysem i Iwoną Niewrzoł Dyrektor Finansową Spółki, 8 października na terenie Zakładu Produkcyjnego w Raciborzu.

Subskrybuj nasz kanał w serwisie YouTube!

Ze strony Urzędu Miasta w spotkaniu uczestniczyli: Zastępca Prezydenta Dominik Konieczny, Naczelnik Wydziału Rozwoju Anna Kobierska-Mróz oraz Wojciech Hipnarowicz Kierownik Referatu Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora.

Racibórz od stuleci kojarzony jest ze znakomitej jakości słodyczami. To właśnie stąd na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, a nawet na królewskie i cesarskie dwory w XIX wieku trafiały produkowane wyroby rodziny Sobtzików.

Po wojnie schedę po niemieckiej firmie przejął „Ślązak”, którego tradycje kontynuuje dzisiaj „Mieszko”. W latach transformacji raciborska firma obroniła swoją pozycję i dzisiaj jest jednym z liderów na rynku pralin. W ostatnich latach przedsiębiorstwo zmieniło swoją strategię biznesową i stara się maksymalnie osadzić swoje funkcjonowanie w regionie, zwłaszcza w mateczniku – Raciborzu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Instagramie! 

Świadectwem nowej strategii „Mieszka” jest zwiększenie produkcji w Raciborzu, poprzez rozbudowę jednego z zakładów funkcjonujących w mieście. Zarząd spółki o swoich planach inwestycyjnych rozmawiał z prezydentem Raciborza Dariuszem Polowym w marcu tego roku, otrzymując deklarację współpracy i wsparcia ze strony samorządu. Rozmowy będą kontynuowane.

(Urząd Miasta w Raciborzu)

ZOBACZ TAKŻE